Coen Hagedoorn Bouwgroep: in 24 uur naar een eigen online Academy

Coen Hagedoorn Bouwgroep wil de beste vastgoedpartner zijn voor wooncoöperaties en bewoners; de ideale match die voor goede, gezonde en veilige woningen zorgt. Om dat doel te blijven nastreven, is het essentieel om de kennis en vaardigheden van alle medewerkers voortdurend relevant en actueel te houden. Het bedrijf riep de hulp in van Studytube, die vervolgens haar online leerplatform in één dag implementeerde.

Coen Hagedoorn Bouwgroep was al langer op zoek naar een oplossing om klassikale bedrijfsinterne opleidingen beter en efficiënter te organiseren, en om kennisuitbreiding te bevorderen. Met een breed aanbod aan ontwikkelingsmogelijkheden kunnen alle werknemers immers ten volle werken aan hun persoonlijke groei, meer voldoening halen uit hun baan, en op die manier langer aanblijven.

Corona als katalysator

De coronacrisis bracht de zoektocht in een stroomversnelling. Al snel besloot Coen Hagedoorn Bouwgroep om in zee te gaan met Studytube. Andere partijen boden ook wel een geschikte online leeromgeving, maar daar moest Coen Hagedoorn Bouwgroep nog veel leercontent zelf creëren of aanvullen. Omdat Studytube een eigen online trainingsbibliotheek heeft met meer dan 200 online trainingen en 500 microlearnings, konden ze meteen de gewenste “vliegende start” maken.

Implementatie in één dag

Die vliegende start kwam er bliksemsnel: in minder dan 24 uur was de online Academy van Coen Hagedoorn Bouwgroep volledig ingericht en geïmplementeerd. Dat gebeurde niet zoals gebruikelijk bij de klant op locatie; daar stak de coronacrisis een stokje voor. Toch verliep de hele procedure – nauwkeurig geregisseerd vanop afstand – buitengewoon vlot.

Alle betrokkenen zaten op hun afzonderlijke werkplek, waardoor ze snel de nodige zaken konden regelen op de eigen computer, terwijl de conference call bleef doorlopen op de achtergrond. Dat maakte het voor alle partijen mogelijk om voortdurend ideeën af te stemmen met elkaar en beslissingen direct uit te voeren.

Wessel Brouwer, ervaren implementatiemanager bij Studytube, verwoordt het als volgt: “Door een duidelijk plan, de juiste personen en een volledige dag intensief samenwerken, is het ons gelukt om binnen één dag drie Academies live te zetten voor alle medewerkers.”

Nieuwe leervormen

Bij Coen Hagedoorn Bouwgroep lopen er intussen diverse actieve leerlijnen, dus er is zeker voldoende interesse voor het kersverse leerplatform. Door de verplichte toolboxmeetings te digitaliseren in Studytube betrekt men eveneens de vakmensen in het verhaal.

De onderneming gelooft sterk in de kracht van klassikale opleidingen en zal die cursussen blijven aanbieden. Toch wil het bedrijf met Studytube ook mogelijke combinaties van klassikaal en online leren verkennen, oftewel blended learning.

Een sterk werkgeversmerk

Met deze investering wil Coen Hagedoorn Bouwgroep, als aantrekkelijke werkgever, al haar medewerkers de mogelijkheid geven om zich optimaal te ontwikkelen. Bovendien zal het verhoogde inzicht in de gevolgde cursussen een uitgelezen kans bieden om passende vervolgtrajecten uit te stippelen.