Training Frankwatching op locatie

Frankwatching: een breed opleidingsaanbod voor online marketing

Het begin van de pandemie betekende een versnelde groei voor online leren: ineens zaten we met z’n allen thuis, en moest je als organisatie je klanten online weten te bereiken. Bij vele bedrijven kregen medewerkers dan ook de vraag en het budget om zich om te scholen of zich te verdiepen in online marketing. Met een breed portfolio aan trainingen wil opleider Frankwatching o.a. inspelen op die behoefte.

Frankwatching is een online platform dat focust op online marketingcommunicatie en customer experience. Frank Janssen (vandaar de naam “Frankwatching”) richtte het bedrijf op als blog in 2004, met het doel om als community anderen te inspireren.

Tien jaar geleden besloot Janssen om naast online content ook trainingen aan te bieden. Sindsdien ontpopte Frankwatching zich tot een toonaangevende speler op het gebied van marketing- en communicatieopleidingen, met een grote rol voor praktijkkennis.

“Alles moet goed toepasbaar zijn in de praktijk,” aldus Eline Tullener, Programmamanager bij Frankwatching Academy. “Daar worden we ook vaak op gevonden; dat is wat ons onderscheidt.” Ook zijn de trainers dagelijks met marketingcommunicatie bezig. Zo blijven ze, trouw aan hun oorsprong, hun community inspireren.

Grotere vraag naar online marketing

Vanwege de coronacrisis is de interesse in online marketing toegenomen. Veel werknemers krijgen dan ook budget om zich op dat domein te gaan richten of om zich om te scholen.

“De kracht van Frankwatching is dat we een breed portfolio aan online en fysieke trainingen op locatie hebben,” zegt Tullener. “Zo bieden we niet alleen basiscursussen aan; ook voor verdieping en specialisatie ben je bij Frankwatching aan het juiste adres.”

Sinds de start van de coronacrisis doken er bij de organisatie al enkele opvallende trends op. Zo zijn bijv. trainingen over Google Ads en Google Analytics 4 bijzonder populair; zij mochten al op heel wat inschrijvingen rekenen.

Van offline naar online

Frankwatching begon met trainingen op locatie vanuit de thuisbasis in Utrecht, maar ook in Amsterdam en Antwerpen was er de mogelijkheid om een training of cursus te volgen.

In 2020 moest men omschakelen van trainingen organiseren op locatie naar online leren. Als gevolg breidde Frankwatching het online aanbod aanzienlijk uit, met als achterliggende gedachte dat de trainingen die zij exclusief online zouden geven ook echt geschikt moesten zijn voor de online wereld.

De trainingen worden gegeven in een virtual classroom, omdat Frankwatching het belangrijk vindt dat er interactie is tussen de studenten en de trainer. Om de onderlinge dynamiek levendig te houden, splitst men elke trainingsdag in ieder geval op in twee dagen, zodat de energie van de deelnemers niet verslapt en iedereen zoveel mogelijk uit de opleiding haalt.

Momenteel kan je bij Frankwatching kiezen om te trainen op locatie of online, maar soms hangt het ook af van de training zelf. “De training ‘Video & Vloggen voor bedrijven’ is bijvoorbeeld echt een praktijktraining,” vult Tullener aan. “Daarbij is het leuk om met elkaar aan de slag te gaan.”

Frankwatching in jouw Academy

Frankwatching is een relevante opleider voor iedereen die geïnteresseerd is in online marketingcommunicatie en customer experience. Nieuwsgierig geworden naar hun aanbod? Je kan al hun trainingen eenvoudig boeken via jouw Studytube Academy.

Wil jij ook trainingen boeken via één gecentraliseerd leerplatform?

Ontdek vandaag nog hoe het leerplatform van Studytube jouw organisatie en haar unieke leerdoelen kan ondersteunen.

Wil jij graag persoonlijk advies voor de opstart van je eigen leercultuur? Onze experts beantwoorden graag al je vragen.