Hoe verandert de klantbehoefte ten gevolge van de coronacrisis?

Leergedrag verandert, zeker nu we meer thuis zijn en met behulp van digitale middelen kennis tot ons nemen. We zitten dag in dag uit achter schermen; geen wonder dat jouw klant hierdoor een transformatie ondergaat. Ook opleider GriDD komt tot deze conclusie: zij zien een trend van gevolgde marketingtrainingen op het gebied van customer experience.

Verandering in klantbehoefte

Fleur Elise Muller, CX Consult bij GriDD: "De klantbehoefte verandert en juist in deze tijden doen bedrijven volop klantonderzoek om hierin mee te kunnen bewegen." Wanneer een klantbehoefte verandert, dien je de producten of diensten die je verkoopt anders aan te gaan bieden. Om hierop in te kunnen spelen is kennis nodig. "Er is een enorme vraag naar marketingtrainingen op het gebied van customer experience."

"De klantervaring of customer experience is de opstelsom van alle interacties die klanten hebben met een organisatie, haar producten en diensten, en de emoties die ze daarbij hebben." Een klant kan iedereen zijn: iemand die (in)direct een product of dienst bij je afneemt, maar GriDD gebruikt het in de breedste zin van het woord en bedoelt daar bijvoorbeeld ook een medewerker, burger of student mee.

Trainingen die onder deze categorie vallen en momenteel veel geboekt worden zijn "Persona creatie training" en de "Customer experience course". De "Persona creatie training" geeft antwoord op de vraag "Is de behoefte van de klant nog steeds hetzelfde?" Tijdens de cursus worden persona's opnieuw gevalideerd. De "Customer experience course" heeft als doel alle aspecten van de customer experience te valideren, tot een gericht plan te komen en deze in de juiste structuur te implementeren in de organisatie.

Verkrijg inzicht in jouw nieuwe klant

Erachter komen hoe jouw klant verandert ten gevolge van de coronacrisis? Volg één van de customer experience-trainingen bij Gridd om inzicht te krijgen. Alle trainingen en events van de opleider zijn in deze tijden virtueel. Er wordt gebruikgemaakt van digitale samenwerkingssoftware (Miro) en videobellen (Microsoft Teams), zodat iedereen actief aan de slag kan onder begeleiding van experts en in connectie met de andere deelnemers. Je vindt het aanbod van GriDD op de academy van Studytube.

Learning & Development Monitor 2021

Het definitieve onderzoeksrapport over het Nederlandse leerlandschap van 2021. Zijn we klaar voor een massale omscholing?

Wil jij graag persoonlijk advies voor de opstart van je eigen leercultuur? Onze experts beantwoorden graag al je vragen.