Kees Henniphof benoemd tot nieuwe CMO Studytube

Ook tijdens de coronacrisis bleef Studytube groeien en inspelen op de veranderende behoeften in het Nederlandse leerlandschap. Om het marketingbeleid daar optimaal op af te stemmen, verwelkomde het bedrijf in april een nieuwe Chief Marketing Officer: Kees Henniphof.

Henniphof heeft meer dan vijftien jaar ervaring opgebouwd als marketingdirecteur met expertise op het gebied van Brand Management, Demand Generation en Product Marketing bij onder andere NetApp, ServiceNow en recent Bynder.

De perfecte product-market-fit

Bij Studytube wil Henniphof de marketingstrategie aanpassen aan een wereld die sneller verandert dan ooit tevoren. Nu vele opleiders hun trainingen hebben vertaald naar virtuele klaslokalen, zijn er ongeziene mogelijkheden om bedrijven te laten kennismaken met innovatieve onderwijsvormen zoals de leeromgeving van Studytube.

"Ik koos voor Studytube omdat daar sprake is van een perfecte product-market-fit, een heldere visie op de markt en gezonde groei," aldus Henniphof. "Het leerplatform van Studytube, dat inmiddels door ruim 200 organisaties is omarmd, vervult een behoefte die echt leeft: de wereld verandert, en mensen willen zich bijscholen en ontwikkelen om zich voor te bereiden op de toekomst."

"Iedere CEO heeft de ontwikkeling van de eigen workforce hoog op de agenda staan – zowel om mensen te behouden en duurzaam inzetbaar te maken als om nieuw personeel aan te trekken. Maar als je kijkt naar de investering in Learning & Development, dan wordt veel aan het toeval overgelaten. Het leerplatform van Studytube helpt organisaties visie om te zetten in actie en meetbaar resultaat. De voorbeelden die ik daarvan heb gezien bij onze klanten maken duidelijk dat Studytube een enorme groeipotentie heeft in Nederland en daarbuiten. Daar wil ik als marketeer mijn steentje aan bijdragen."

Ervaring en visie

Homam Karimi, CEO bij Studytube: "De jarenlange ervaring en verfrissende visie van Kees zullen Studytube helpen om zich te blijven profileren als de meest complete, gebruiksvriendelijke leeroplossing. Samen willen we zoveel mogelijk bedrijven bijstaan om zich te ontpoppen tot toekomstbestendige en lerende organisaties."