Sterke toename in gevolgde online trainingen bij Studytube

Het aantal gebruikers dat online trainingen volgt op het leerplatform Studytube is deze week met maar liefst 30% gestegen. Sinds de uitbraak van de coronacrisis merkt het bedrijf dat meer en meer mensen overdag een cursus volgen – waarschijnlijk omdat de huidige maatregelen vele werknemers dwingen om thuis te werken. Momenteel zijn ongeveer 500.000 mensen actief op het platform, vertegenwoordigd door 200 bedrijven zoals VolkerWessels, Manpower, ASR en Adecco.

Sinds woensdag jl. biedt Studytube ook de Online Academy “Learn Together” aan, waar iedereen tot eind april terechtkan om gratis online trainingen te volgen – dus ook als je werkgever geen klant is bij Studytube. Het initiatief slaat duidelijk aan: op de eerste dag volgden al 400 geïnteresseerden een training. Vooral opleidingen rond Microsoftprogramma’s en stressbestendigheid zijn buitengewoon populair.

“Aan het begin van donderdagochtend hadden al 600 gebruikers zich geregistreerd,” vertelt Homam Karimi, CEO van Studytube. “En de aantallen namen snel toe. We staan momenteel op het punt om de kaap van 3000 inschrijvingen te ronden. Geweldig om te zien dat we thuiswerkend Nederland een steuntje in de rug kunnen geven met deze gratis service.”

Manpower
Ook Manpower, klant van Studytube, maakt gebruik van het online leeraanbod van Studytube. Janine Bos, Directeur Manpower Nederland: “Door het coronavirus lijkt het land bijna stil te staan en zijn er veel mensen thuis. Dit geeft flexmedewerkers de gelegenheid om te werken aan hun eigen ontwikkeling. Dat Studytube hun online leeraanbod gratis toegankelijk maakt voor iedereen, biedt nog meer mensen de mogelijkheid om hun kennis te vergroten en skills verder te ontwikkelen. Zo werken zij aan duurzame inzetbaarheid en daarmee hun toekomst bij onze opdrachtgevers. Met elkaar houden we Nederland waar mogelijk in beweging.”

“De positieve resultaten van de Learn Together Academy vertellen ons dat iedereen in deze barre omstandigheden een uitgelezen kans ziet om zichzelf verder te ontwikkelen,” aldus Karimi. “Zo zijn ze meteen ook future-proof: als ze zich nú bijscholen, zijn ze voorbereid op wat er komt na de crisis.”