Hoe bol.com medewerkers activeert en ontwikkelt met hun online academy

Wat in 1999 ontstond als een online boekenwinkel in een portakabin op een parkeerplaats, is inmiddels uitgegroeid tot de grootste online winkel van Nederland. Om ervoor te zorgen dat bol.com de meest toonaangevende online winkel van Nederland blijft, zet het bedrijf volop in op leren en ontwikkelen. Met het Studytube leerplatform bieden zij hun medewerkers de mogelijkheid om trainingen, cursussen en opleidingen te volgen. 

De manier waarop bol.com het leren en ontwikkelen aanpakt, zorgt voor cijfers waar je je vingers bij aflikt. In deze case study vertelt Peter Dirks, HR Project Manager en Product Owner bij bol.com, alles over de aanpak die zorgt voor het hoge gebruik van Studybol. Lees verder en kom te weten hoe je jouw online academy het beste inricht, aan de man brengt en resultaten meet.


In deze case study leer je:

  • Hoe bol.com de marketing van de online academy inricht;
  • Hoe je medewerkers bereikt prikkelt met de juiste boodschap;
  • Hoe je van leren & ontwikkelen een vaste waarde maakt.

"Door de data te combineren met de interne communicatie, kan je hele mooie dingen doen. Ik zie namelijk dat er op maandagen rond de lunch, veel activiteit is op de online academy. Misschien moet ik dan gaan communiceren voor het grootste bereik. Andersom werkt het ook. Als ik iets gecommuniceerd heb, kan ik zien of dit effect heeft gehad, door het aantal bezoekers na de boodschap te bekijken. Viel dat aantal tegen, dan moeten we terug naar de tekentafel en een andere boodschap proberen."

Peter Dirks Project Manager en Product Owner bij bol.com


Deze organisaties leren en groeien met Studytube

  • Adecco
  • Fletcher Hotels
  • Sanoma
  • Volker Wessels
  • BMC
  • Manpower