Hoe Kruitbosch leren & ontwikkelen inzet om mee te bewegen met een veranderende markt

3D mockup - Kruitbosch

Je kan direct beginnen met lezen

67 jaar geleden begon het Kruitbosch-avontuur in de fietsenwereld in Zwolle. Het familiebedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende speler op de markt. Het bedenkt en produceert fietsmerken als Cortina en Alpina en dient als groothandel voor andere fietsmerken en -onderdelen. Kruitbosch heeft door deze groei nu een groot marktaandeel in handen in zowel Nederland als België.

Om die groei door te zetten, competitief te blijven en in te spelen op de toenemende digitalisering, zet Kruitbosch stevig in op leren & ontwikkelen.

Met het leerplatform van Studytube zorgt Kruitbosch ervoor dat iedereen up-to- date blijft als het op kennis en vaardigheden aankomt. Hoe zij dat precies doen, lees je in deze case study.


In deze case study leer je:

  • Hoe Kruitbosch als groeiende organisatie, zorgt voor een efficiënte onboarding van nieuwe medewerkers;
  • Hoe Kruitbosch leren & ontwikkelen inzet bij het omgaan met digitalisering;
  • Hoe Kruitbosch haar online academy “School of Kruitbosch” gebruikt om haar medewerkers te scholen;
  • Hoe Kruitbosch zorgt dat kennis geborgen blijft in de organisatie.

"De digitalisering bij Kruitbosch gaat met rasse schreden en we moeten zorgen dat medewerkers de juiste kennis in pacht hebben. Vroeger gingen onze accountmanagers bij wijze van spreken met een kladblok onder de arm op stap, terwijl nu alles via tablets gaat."

Marleen den Houter Interim L&D Manager bij Kruitbosch


Deze organisaties leren en groeien met Studytube

  • Adecco
  • Fletcher Hotels
  • Sanoma
  • Volker Wessels
  • BMC
  • Manpower