Vul tot 10% meer vacatures met een sterk werkgeversmerk

Door de krappe arbeidsmarkt blijven veel vacatures onvervuld. Dit dwingt werkgevers na te denken over het versterken van het werkgeversmerk. 
 
Talent heeft groei- en ontwikkelingsmogelijkheden hoog op de agenda staan. Een organisatie met een goed leeraanbod en goede leerfaciliteiten weet talent te trekken, en daardoor tot 10% meer vacatures te vullen. 
 
Door uiteenlopende leerbehoeften is het voor veel organisaties een uitdaging om een leeraanbod te selecteren. Door versnippering over meerdere platformen is het leeraanbod niet toegankelijk, en hebben medewerkers geen zicht op budgetten.  Ook hebben medewerkers behoefte aan sturing bij het selecteren van trainingen.
 

De belangrijkste barrières tot een sterk werkgeversmerk met leren:

  1. Het leeraanbod is niet toegankelijk.
  2. Medewerkers hebben geen zicht op leerbudgetten.
  3. Het leeraanbod sluit niet aan bij de leerbehoefte.
  4. Medewerkers hebben behoefte aan sturing op het gebied van leren. 
In 2020 bestaat 35% van de mondiale beroepsbevolking uit millennials. Het aantrekken van deze generatie vormt een speerpunt voor HRM managers.
Onderzoek "De carrières van millennials: een visie op 2020", Manpower Group

De oplossing

Versterk uw werkgeversmerk met leren.

1

Maak leren toegankelijk

Maak leren toegankelijk en inzichtelijk door het complete leeraanbod aan te bieden op één centrale leerplek. Medewerkers vinden het complete leeraanbod, variërend van microlearnings, online en klassikale trainingen, in uw eigen online bedrijfsacademy. Hier door leren medewerkers laagdrempelig op één centrale leerplek. 

Maak leren toegankelijk met de online academy
illustration-academy-section-2-optimized
2

Biedt een divers en relevant leeraanbod

Biedt een leeraanbod dat aansluit bij iedere leerbehoefte. Biedt een breed scala aan onderwerpen om 21-eeuwse vaardigheden te ontwikkelen. Ook biedt u het leeraanbod aan in meerdere leervormen. Denk hierbij aan microlearnings, online, klassikale en blended trainingen. Hiermee biedt u een leeraanbod voor iedere leervraag. 
Bied een relevant leeraanbod met de online trainingsbibliotheek
illustration-academy-section-3-optimized
3

Biedt een persoonlijk leerbudget

Medewerkers willen autonomie over de invulling van hun trainingsbehoefte. Geef iedere medewerker de regie over leren met een persoonlijk leerbudget. Medewerkers zoeken en boeken trainingen uit een selectie van trainingen van externe opleiders, en zien meteen of de kosten van de training binnen hun budget past. Houd controle met een budgetcheck over de trainingsaanvraag. Hiermee versterkt u uw werkgeversmerk.

 

Bied een persoonlijk leerbudget met de opleidingsintermediair
illu-stel-persoonijk-leerbudget-beschikbaar-min
4

Stippel een helder ontwikkelingspad uit

Veel medewerkers worstelen bij het maken van een keuze van trainingen. Voor veel mensen is het lastig te bepalen welke trainingen relevant zijn voor hun leerbehoefte. Help medewerkers bij het kiezen van trainingen uit uw leeraanbod door een helder ontwikkelingspad voor ze uit te stippelen. 

Met leerlijnen combineert u microlearnings, online en klassikale trainingen. De leerlijnen stemt u eenvoudig af op een individu, team of functie. 

 

Stippel een ontwikkelingspad uit met de auteurstool
illu-blended-learning-min