Werk aan je toekomst

Als kersverse Tuber kom je terecht in een snelgroeiend bedrijf dat het volledige potentieel van elke medewerker wil benutten – dus ook dat van jou! Klaar om te werken aan jouw toekomst?

Laughing_on_the_couch-m

Het succesverhaal van Studytube

Studytube wil de ontwikkeling van medewerkers zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk maken – en dat doen we met succes! Door te luisteren naar onze klanten en in te spelen op veranderingen in de markt staan we al vier jaar op rij in de Deloitte Technology Fast 50: een resultaat waar we trots op zijn.

Studytube in cijfers

  • 2010

    Opgericht

  • 110+

    Medewerkers

  • 250+

    Tevreden klanten

  • 500.000+

    Gebruikers

Meeting_in_DaVinci

Studytube, meer dan een werkplek

Vanuit Amsterdam en Kharkov werken we met meer dan 100 ambitieuze, leergierige en getalenteerde Tubers aan een mooiere toekomst voor organisaties en hun medewerkers. Wij willen het leerlandschap voorgoed veranderen, en dé partij zijn waar je automatisch aan denkt in gesprekken over groei en ontwikkeling.

Onze mentaliteit? We are in it to win it! Dat kan alleen in een omgeving die iedereen toelaat om het beste uit zichzelf te halen. Daarom zorgen wij er graag voor dat je bij Studytube niets tekortkomt.

Koffie-3
Couch
  • Goede arbeids-voorwaarden

  • Ontwikkelings-mogelijkheden

  • Informele en collegiale sfeer

  • Pensioen

  • Eigen sportschool

Gym

Tubers aan het woord

Interessante gesprekken

“Het is gaaf om te zien dat ons leerplatform aansluit bij allerlei soorten organisaties. Daardoor heb ik gesprekken met mensen die werkzaam zijn in de bouw, uitzendbranche, overheid en kinderopvang. En omdat iedere organisatie voor andere uitdagingen staat, zijn de gesprekken die ik voer erg leuk en leerzaam.”

Wytze Jan Atsma

Account Executive

Toekomst

“Het mooiste compliment dat ik heb ontvangen is dat een HR-manager zei dat ze door het leerplatform van Studytube weer vertrouwen heeft in de toekomst van haar organisatie. Het geeft mij een gevoel van trots dat ik daaraan heb mogen bijdragen.”

Wessel Brouwer

Lead Implementatie

Nieuwe ideeën

“Het mooie van Studytube is dat er ruimte is voor nieuwe ideeën en initiatieven. Ze worden niet alleen aangehoord, maar je mag hier ook zelf mee experimenteren. Dat maakt mijn rol als Head of Sales and Business Development een stuk leuker.”

Michiel Geerlings

Head of Sales and Business Development

Inspelen op leerbehoefte

“Omdat we in verschillende branches werken, is de leerbehoefte zeer divers. Zo ben ik aan het begin van de week bezig met het creëren van trainingen voor een kinderopvang en eindig ik de week met een reeks leerlijnen voor de bouw. Ik merk dat de samenwerking met klanten, trainers en collega's daarin erg belangrijk is. Dit maakt mijn werk extra leuk en uitdagend.”

Laura van Heesch

Lead Learning Center

Onze Vacatures

Sr. Content Marketeer

Ready to bring our content marketing to a next level? Do you know how to generate relevant leads with an inbound marketing & sales strategy? And do you have experience in developing different kinds of content – such as e-books, whitepapers, blogs, infographics, and videos? Then this is the place where you can make an impact!

About Studytube

Studytube’s vision is to unlock the potential of the global workforce. We believe that it is very important for both people and organisations to be future oriented. That’s why we offer an easy to use learning platform, helping organizations to organize learning and inspire employees to take control of their future. The more future-ready they are, the better your organization’s perspective becomes.

Bol.com, VolkerWessels, Manpower, RDW, ASR, CM, Adecco, Port of Rotterdam, the Province of Gelderland, and 250+ other organisations use Studytube to reach their full potential. Now, Studytube is not only market leader in the Benelux, but also the fastest growing learning platform in Europe. Over the past four years, we've always been included in the Deloitte Technology Fast 50. 

Backed by renowned SaaS investors and boosted by a recently refreshed brand and strong strategic channel partners, we are paving our way to become a leading player in the global €300+ billion Edtech industry.

The Role

Studytube is looking for a Rockstar Sr. Content Marketeer, who will help implementing the content strategy and - with a new pair of eyes - bring the content strategy to a next level. 

Based on data (and your experience), you know what content works best to help the prospect understand the value we bring and ultimately buy our product. This includes creating kick ass blogposts, e-books, one pagers, video’s, articles for (media)partners, press releases and organise webinars. 

As a Sr. Content Marketeer, you are always looking for opportunities to increase our thought leadership, brand awareness and lead generation. As you are working with other content marketeers, visual designers and copywriters, you’ll take ownership of the planning – a.k.a. the content and marketing activity calendar.

Key Responsibilities:

  • Responsible for concept, creation and copy of different content items, such as e-books, infographics, videos, and blogposts. 
  • Design and co-ordinate content campaigns, advertising and press releases 
  • Design, develop, produce, and implement creative content campaigns to increase thought leadership, brand awareness and lead generation
  • You blend compelling stories, catchy images and added value together into a powerfull mix of paid, owned and earned media content and campagnes
  • Helping with improving and implementing the overall strategic content plan
  • Improving our content, based on data and audience insights 
  • Work closely with our video-producers, graphic designers, and copywriters to develop killer content that appeals our target audience 
  • You know how to transform complex material to an easy to read, relevant piece of content. 
  • Organise and host webinars with top experts in the market

Qualifications

  • 5+ years of proven and related experience in Content Marketing
  • Exceptional writing and verbal communication skills
  • Fluently Dutch and English; more languages is a nice bonus
  • Clear vision on content marketing (trends, developments, opportunities)
  • Able to work on a strategic, tactical and operational level
  • Prior experience working in enterprise SaaS
  • Strong ability to synthesize large amounts of information and present to different audiences to gain high valued opportunities
  • Be forward-thinking, well organized and always looking for new opportunities
  • Is able to coach junior copywriters/content marketeers 

 

What we offer:
One of hottest scale ups in town! We also offer a great work family , competitive salaries, excellent work life balance, healthy food, snacks and drinks, great workplaces and endless fun with colleagues. Above all; we offer a seat at the Rocketship!


Check out the Studytube perks!!

  • Challenging and inspiring work environment
  • Flat hierarchy where your voice will be truly heard
  • Opportunity to initiate your own projects
  • Great development opportunities in a high paced growth environment
  • Experienced team which is ready to welcome you anytime
  • Competitive monthly compensation & great secondary conditions (incl. pension, our own gym, work gear policy, etc.)
  • Flexible work hours

Interested? Send an email to our Head of Content marketing. Robert van den Eeckhout. robert@studytube.nl  

Reageer op deze vacature

Visual designer

Do you have a passion for design? Does your portfolio demonstrate your attention to detail and care for the craft? Are you bubbling with creative energy and brilliant ideas? Then Studytube is looking for you!

About Studytube

Studytube’s vision is to unlock the potential of the global workforce. We believe that it is very important for both people and organisations to be future oriented. That’s why we offer an easy to use learning platform, helping organizations to organize learning and inspire employees to take control of their future. The more future-ready they are, the better your organization’s perspective becomes.

Bol.com, VolkerWessels, Manpower, RDW, ASR, CM, Adecco, Port of Rotterdam, the Province of Gelderland, and 250+ other organisations use Studytube to reach their full potential. Now, Studytube is not only market leader in the Benelux, but also the fastest growing learning platform in Europe. Over the past four years, we've always been included in the Deloitte Technology Fast 50. 

Backed by renowned SaaS investors and boosted by a recently refreshed brand and strong strategic channel partners, we are paving our way to become a leading player in the global €300+ billion Edtech industry. 

Your role

Every little thing we do should not only communicate our message effectively, but also visually represent our commitment to world-class design. Your responsibility is to create this world class design.

As a part of the marketing team, you will closely collaborate with, video producers, content writers and marketeers to create kick-ass designs; from infographics, e-books, case studies, advertising and billboards to website layouts and sales decks – and just about everything in between.

You will ensure the faithful use of our brand guidelines and interpret them to create new and exciting visual assets. In that way, you will further build our brand presence, nurture our lead generation, and strengthen Studytube’s position as a leading authority in Learning & Development.

What you will be doing

  • Create world-class digital and print designs for our website and marketing campaigns;
  • Make illustrations for the Marketing and Product teams;
  • Advise the Marketing and Sales teams, from creative conceptualisation to asset delivery;
  • Share ownership of the new Studytube brand;
  • Champion consistent branding throughout the organisation, in line with our brand guidelines;
  • Interpret and apply our brand guidelines to new and existing assets;
  • Manage stakeholders with effective and transparent project planning;
  • Collaborate with the website team to maintain and grow Studytube.nl;
  • Provide guidance and assistance in any aspect of design;
  • Share technical knowledge and expertise with your team.

 

Your profile

  • You have 2+ years of design experience;
  • You own a killer design portfolio;
  • You manage your time and tasks independently and efficiently;
  • You embrace a workflow that involves rapid changes and a focus on innovation;
  • Excellent communication skills (Dutch and English);
  • Professional mastery of Adobe Creative Suite;
  • Basic proficiency in Figma is a plus.

 

What you will get in return

  • An excellent salary, based on your competencies and experience;
  • A buzzing work environment in a fast-growing and ambitious scale-up;
  • A pleasant and informal work atmosphere among young and motivated colleagues;
  • The ability to invest in your personal development;
  • A pension scheme;
  • Access to our very own office gym.

Interested? Send an email to our Head of Content marketing, Robert van den Eeckhout. robert@studytube.nl  

Reageer op deze vacature

UX designer

It’s never been more important to be future-proof. That’s why Studytube offers organisations and their employees an inspiring learning platform, which allows everyone to activate their true potential and to take their future into their own hands.

Studytube offers some of the most feature-rich learning tools available today. As a result, we’re looking for a passionate UX Designer that takes pleasure in making complicated things simple by turning features into delightful and powerful experiences.

What you’ll do

Together with your Product Manager, you'll synthesise customer needs and opportunities to inform design solutions that balance human experience, business value and technical feasibility.

Moreover, you'll generate multiple solutions via customer journeys, prototyping and testing. When necessary, you'll conduct research to understand and validate problems and ideas. Additionally, you'll work closely with your Product Manager and Front-end team, zero in on the best ideas, and output them as high-fidelity prototypes forming the blueprint of our next great release.

You'll also work with and contribute to our blossoming design systems in Figma, Sketch, InVision and Zeroheight.

Who you’ll do it with

As a UX Designer, you’ll join an autonomous and Full tack feature team. You’ll collaborate closely with your Product Manager and Front-end Developers to tackle challenging problems in an agile environment.

You’ll also join your fellow design colleagues Vincent, Niki, Riniel and Evie across the board on a variety of design projects like our Design systems, Pattern libraries, DesignOps, team growth and design strategy. Additionally, you’ll be working closely with Nick, our  Design Lead, and Gerhard, our Chief Product Officer.

Your profile

You’re an independent thinker that truly cares about the end-user. Empathy and analysis are key tools in your belt and you apply them consistently to solve customer needs. 

You're a team player who knows how to apply the right approaches, tools, and knowledge to make sure we're building the right solution. You leverage your years of experience, research and metrics, to produce design work that empowers and delights.

Being critical and able to see the big picture is of importance, so that you understand what we have now and where we can go in the future. An inquisitive, thoughtful and challenge-driven mind is what we’re after!

Requirements:

  • 3+ years of UX Design experience
  • You’ve spent time working with Design systems
  • Experience in Agile Development, Design Thinking and Human-Centred Design Practices
  • You’re available full time (40 hrs per week)
  • A strong portfolio of work that demonstrates your approach
  • Ability to create, review and deliver world-class designs for our suite of products, including browser native desktop & mobile
  • You’re able to clearly and confidently explain your design decisions to colleagues of varying levels of design understanding
  • The ability to autonomously and efficiently time & task manage
  • You can make sense of feedback from varying sources and stakeholders to better understand and communicate customer needs

What you’ll get:

  • A good salary, based on skills and experience
  • A vibrant and fun working environment in a fast-growing, ambitious scale-up
  • Opportunities to invest in your personal development
  • A pension scheme
  • Access to our office gym
  • Working with passionate people who really care about doing great work!
Reageer op deze vacature

Marketing Analist

Wij zijn op zoek naar iemand die goed is met Excel, sterk is met data en die eigen analyses zowel mondeling als schriftelijk kan overbrengen en onderbouwen.

Als Marketing Analist draag je verantwoording voor het vertalen van marketingdoelstellingen naar benodigde klantinzichten en marketingcampagnes, bijvoorbeeld door doelgroepanalyses, segmentaties. Je kijkt graag met een commercieel oog naar data, en hoe je dit in kan zetten om marketingacties op te zetten. Daarom begin je met het maken van rapportages, dashboards en analyses.

Als marketing analist zet je data en analyse in ter onderbouwing van operationele en tactische marketing beslissingen. Je maakt daarbij gebruik van de verschillende bronnen die tot jouw beschikking staan. Je zorgt voor relevante structurele inzichten met behulp van dashboards en voert verdiepende, verklarende analyses uit. De analyses gaan over uiteenlopende zaken, zoals behoefte-analyse, media-analyse, A/B-testing, KPI-metingen, social content en online campagnes. Met de verkregen informatie ben je in staat een goed advies te geven over de meest effectieve communicatie inzet. Tevens voer je marktonderzoek uit of laat deze onder jouw begeleiding uitvoeren. Als marketing analist denk je mee over de toepassing van deze inzichten en geef je advies om hiermee klantwaarde te realiseren. 

Wat je gaat doen

  • Je maakt analyses van de markt, trends en concurrentie;
  • Je maakt marketing analyses;
  • Je analyseert en rapporteert informatie van geselecteerde markt segmenten;
  • Je komt met voorstellen waar groei kansen liggen;
  • Je draagt continu nieuwe ideeën aan, en bent ook nauw betrokken bij de opvolging;
  • Je ontwikkelt verhelderende dashboards en verzorgt data-gedreven deep dive analyses;
  • Je werkt nauw samen met onze marketing collega’s en afdelingen sales, customer succes, product.

 

Jouw profiel

  •  Je hebt HBO werk- en denkniveau met minimaal 2-5 jaar relevante werkervaring in een marketing of sales omgeving, liefst B2B;
  • Je bent analytisch sterk, gedreven, hebt ervaring met Excel en CRM tools;
  • Je bent in staat om uitkomsten van analyses en marktonderzoek helder toe te lichten en een vertaling te maken naar toepassingen;
  • Ervaring met online marketing kanalen (email, advertising) en de analyse hiervan (bijv. Google Analytics) is een pré;
  • Je hebt een commercieel gedreven mindset.

 

Daar krijg je natuurlijk wel wat voor terug!

  • Een uitstekend salaris;
  • Een bruisende werkomgeving bij een snelgroeiende, ambitieuze scale-up;
  • Een unieke kans om mee te werken aan een succesverhaal;
  • Een fijne, informele werksfeer tussen jonge en gedreven collega’s;
  • Veel opleidingsmogelijkheden;
  • Een pensioenregeling;
  • Een eigen office gym.

 

Waarom Studytube een goede keuze is

Werken bij Studytube betekent werken in een ambitieuze omgeving waar we hoge doelen stellen. We zijn trots op wat we al bereikt hebben, maar blijven elkaar uitdagen, omdat we steeds beter willen worden in wat we doen.

Samen met meer dan 120 collega’s werken we elke dag aan het meest complete en gebruiksvriendelijke leerplatform van Nederland. En met succes, want ook dit jaar kregen we voor de vierde keer een plek bij de Deloitte Technology Fast 50.

Inmiddels maken al meer dan 200 organisaties gebruik van Studytube, waaronder Bol.com, a.s.r., Centric, Manpower, Provincie Gelderland, Adecco, Van Wijnen en kinderopvangorganisatie Wij zijn JONG.

Reageer op deze vacature

Online Learning Consultant

Heb jij een passie voor leren en ben jij enthousiast, zelfsturend en gestructureerd? Zie jij jezelf klanten, opleiders en trainers ondersteunen bij de ontwikkeling van uiteenlopende online leerinterventies? Studytube is een van de snelgroeiende tech scale-up bedrijven in Nederland en vanwege groei zijn we op zoek naar een nieuwe Online Learning Consultant.

Over Studytube

Studytube is het meest complete leerplatform voor organisaties waarmee medewerkers de regie hebben over hoe, wanneer en wat ze leren. Bij Studytube bieden wij een leerplatform waarop organisaties kennis kunnen ontwikkelen, managen en verspreiden binnen hun organisatie. Het leerplatform bestaat uit een Learning Management Systeem, voor het aanbieden en beheren van alle leeractiviteiten in een organisatie, een Auteurstool om zelf trainingen en leerlijnen te ontwikkelen, en een bibliotheek van 200+ online trainingen, meer dan 16.000 klassikale trainingen en meer dan 150 microlearnings en blended leertrajecten. Met Studytube kunnen onze klanten dus invulling geven aan iedere leerbehoefte binnen hun organisatie.

Werkzaamheden Online Learning Consultant

Stel, een klant wil de onboarding binnen hun organisatie digitaliseren. De content voor de onboarding hebben ze, maar de kennis om deze content op een didactisch verantwoorde manier vorm te geven ontbreekt. Jij gaat deze klant helpen, door hen van A tot Z te begeleiden bij het maken van een online training. Je hebt hierbij een adviserende rol, wat inhoudt dat de klant de content schrijft, terwijl jij adviseert over didactische mogelijkheden om de content zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen. Daarnaast leid je het project; je bent het eerste aanspreekpunt, je bewaakt de planning en zorgt voor verschillende contactmomenten met de klant. Verder werk je nauw samen met onze afdeling Videoproductie, die in opdracht van jou de visuele elementen ontwikkelt voor de training zoals video’s, infographics en animaties. Naast het ontwikkelen van leerinterventies voor klanten houd je je ook bezig met het up to date houden en vernieuwen van onze eigen Studytube bibliotheek. Hiervoor werk je nauw samen met onze aangesloten trainers en partners. Ook in dit proces heb jij een adviserende rol betreft de didactische mogelijkheden in de online training en begeleid je het proces vanaf de ontwerpfase tot met de livegang. Door zoveel mogelijk kennis te vertalen naar online content draag je bij aan het verrijken van ons eigen leeraanbod en die van de klant.

Gewenst profiel

  • Je hebt een HBO/Academisch werk –en denkniveau in de richting van Opleidingskunde of Onderwijskunde 0-3 jaar werkervaring;
  • Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar;
  • Je hebt goede analytische vaardigheden, communicatief sterk en zelfstandig; 
  • Je neemt graag initiatief en signaleert mogelijkheden om huidige werkwijzen naar een hoger niveau te tillen;
  • Je hebt oog voor detail en een kei in plannen en projectmanagement;
  • Als vanzelfsprekend beheers je de Nederlandse taal in woord en schrift perfect. 

Wij bieden

Een zeer uitdagende baan in een 4 x Delloite fast 50 company met als doel om binnen 3 jaar Europees topspeler te zijn. Wij geloven in talent en potentie boven ervaring. Daarnaast kun je het volgende van ons verwachten:

  • Uitstekend salaris;
  • Reiskostenvergoeding buiten Amsterdam;
  • Een scale-up ervaring: unieke kans om écht een verschil te maken en mee te bouwen aan een succesverhaal;
  • Een ambitieuze werkomgeving bij een goed gefinancierde en snelgroeiende organisatie;
  • Een office gym en goed gevulde koelkasten;
  • Een jong team met gedreven collega’s bij wie je altijd terecht kunt; 
  • Een fijne en informele werksfeer, met een stevige pingpong competitie en leuke borrels;
  • Opleidingsmogelijkheden middels ons Studytube platform. 

Wil jij een functie met impact waarbij je een divers palet aan taken hebt? Dan leren wij je graag kennen!

Reageer op de vacature

Platform Customer Service Specialist

Studytube zoekt per direct een Platform Customer Service Specialist die het Platform Service team komt versterken. Help jij graag anderen, kun je goed overzicht houden en ben je op zoek naar een functie in een dynamische omgeving? Wij zoeken een Platform Customer Service Specialist die onze klanten kan begeleiden,  ondersteunen en adviseren tijdens het gebruiken van het Studytube platform. Je vervult als onderdeel van het Platform Service team een van de meest impactvolle functies in onze organisatie. Je helpt onze klanten de maximale waarde uit ons platform te halen. Aan jou de waardevolle taak om onze tevreden klanten tevreden te houden. Je communiceert rechtstreeks met onze klanten en werkt nauw samen met onze Customer Success Managers, Product Team en Implementatie team.

Jouw verantwoordelijkheden op een rij

  • Je bent voor klanten het eerste aanspreekpunt voor alle vragen die via chat, e-mail en telefoon binnenkomen; 
  • Je helpt de gebruiker zijn weg te vinden in het platform door middel van het updaten van FAQ’s en onze kennisbank;
  • Aan de hand van maandelijkse releases geef je input voor communicatie richting onze klanten;
  • Je draagt technische verbeteringen aan op basis van feedback van klanten en werkt hierin samen met het Product team en de Customer Success Managers;
  • Je stelt de klant op de hoogte van de status en (definitieve) realisatie van  verbeteringen; 
  • Je denkt graag mee in het verbeteren van de service om de klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen;

Het gewenste profiel

  • HBO denk en werkniveau; 
  • Je beschikt over minimaal twee jaar werkervaring in Customer Service;
  • Je bezit sterke sociale skills en kan deze goed overbrengen in woord en schrift;
  • Je vindt het leuk bezig te zijn met vele specifieke vragen en de klant verder te helpen;
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en weet je goed uit te drukken in het Engels, in woord en geschrift.
  • Je bent resultaatgericht en gaat gestructureerd te werk
  • Je legt gemakkelijk contact en biedt klanten vertrouwen
  • Je toont een flexibele, proactieve en een positieve houding
  • Je bent oplossingsgericht, werkt autonoom en toont daarbij initiatief en eigen verantwoordelijkheid
  • Je bent 40 uur per week beschikbaar.

Wat wij bieden!

  • Uitstekend salaris
  • Reiskostenvergoeding buiten Amsterdam
  • Scale-up ervaring: unieke kans om écht een verschil te maken en mee te bouwen aan een succesverhaal;
  • Een ambitieuze werkomgeving bij een goed gefinancierde en snelgroeiende organisatie;
  • Office gym;
  • Een team van jonge gedreven collega’s met veel opleidingsmogelijkheden middels ons Studytube platform;
  • Fijne en informele werksfeer, met de leukste teamactiviteiten (zodra dat weer mogelijk is uiteraard).

Wil jij onderdeel uitmaken van een dynamische en snelgroeiende organisatie waar je een grote impact hebt op het succes van onze klanten? Reageer dan op deze vacature

Reageer op deze vacature

Implementatie Consultant

Door de sterke groei van Studytube ontvangen wij steeds meer klanten. Daarnaast breiden de huidige klanten uit door onze nieuw ontwikkelde modules. De groei zorgt ervoor dat wij in nieuwe branches ons product neerzetten en implementaties doen in nieuwe markt sectoren. Hierdoor is een nieuwe implementatie afdeling ontstaan die volop in ontwikkeling is. Wil jij graag bijdragen aan een nieuwe afdeling voor implementatie van een SaaS product?

  

Omschrijving

  • Heb jij affiniteit met leren en ervaring met de implementatie van een SaaS product?
  • Ben jij resultaatgericht en bouw jij van nature makkelijk relaties op met diverse stakeholders?
  • Vind jij het leuk om een zelfstandige en sturende rol te hebben bij de implementatie van nieuwe klanten?
  • Schrik jij niet van (complexere) IT landschappen?
  • Vind jij het leuk om de afdeling Implementatie verder te ontwikkelen?

Wij zoeken een ervaren Implementatie Consultant die onze klanten kan begeleiden,  ondersteunen en adviseren tijdens de implementatiefase van het Studytube platform en tevens bij draagt aan de opbouw van de afdeling.

 

Het Implementatietraject

Al onze nieuwe klanten doorlopen een implementatietraject met als doel zelfsturend te worden in het gebruik van het platform. Deze trajecten lopen vaak simultaan voor meerdere klanten en hebben een looptijd van 30 tot 90 dagen. Op basis van voorbereiding van Sales en de behoeften van de klant maken we een plan voor implementatie van de klant. Er zijn hierdoor meerdere implementatie varianten. Zo zal de ene klant online geïmplementeerd kunnen worden, waar een ander veel fysiek en intensieve begeleiding nodig heeft.

 

Tijdens de implementatie zijn er meerdere ontmoetingen met verschillende stakeholders bij de klant; Programma en Project managers, HR, ICT en Learning & Development. De behoeften van de klant worden doorvertaald naar het gebruik van het platform. En met behulp van de afdelingen Development, Marketing en Customer Success binnen Studytube worden deze behoeften omgezet in een werkzaam platform voor de klant. Na de implementatie periode draag je de klant over aan Customer Success en zullen zij zorg dragen voor de adoptiefase.

 

Taakomschrijving

Jij vervult als onderdeel van het implementatie team één van de meest impactvolle functies in onze organisatie. Jij begeleidt elke nieuwe klant bij de implementatie en zorgt voor een succesvolle start in het gebruik van het Studytube platform.

Als implementatie consultant neem jij een nieuwe klant direct van onze Sales afdeling over en heb jij als taak de klant te laten beginnen met een sterke basis voor het eerste jaar. Door het stellen van de juiste vragen, breng je alle klant processen en behoeften in kaart en zorg je voor een zo passend mogelijke oplossing en structuur zodat de klant op korte en lange termijn succesvol is. Jij neemt de rol van project manager op je en zal hierbij sturend zijn voor de klant richting go-live.

 

Jouw verantwoordelijkheden op een rij

  • Implementatie van nieuwe klanten, gedurende 30 tot 90 dagen
  • Bouwen aan duurzame relaties met klanten door regelmatig contact, bezoek en overleg
  • Coördineren en sturen van implementatie traject bij klanten. Uitdagingen tijdig escaleren en klanten in dit proces op de hoogte houden
  • Klanten adviseren op het gebied van implementatie en het realiseren van de korte- en lange termijn doelstellingen. De klant inspireren en er samen voor zorgen dat de klant succesvol start 
  • Het signaleren van kansen en verbeteringen op het gebied van leren en ontwikkeling bij de klant
  • Feedback en behoeften van klanten verzamelen en delen met de relevante afdelingen
  • Verder ontwikkelen van de afdeling Implementatie binnen Studytube, bijvoorbeeld: ontwikkelen van best practices en procesverbeteringen.

 

Het gewenste profiel

  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding
  • Je hebt 5 jaar ervaring op het gebied van (SaaS) Implementatie en/of Project management
  • Je hebt ervaring met proces optimalisatie, digitale transformatie en strategisch advies geven
  • Je bent resultaatgericht en gaat gestructureerd te werk
  • Je bent graag regelmatig onderweg naar klanten
  • Je kan met gemak meerdere implementaties tegelijk managen
  • Je legt gemakkelijk contact en biedt klanten vertrouwen
  • Je toont een flexibele, proactieve en een positieve houding
  • Je bent oplossingsgericht, werkt autonoom en toont daarbij initiatief en eigen verantwoordelijkheid
  • Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar

 

Wat wij bieden!

  • Uitstekend salaris
  • Reiskostenvergoeding buiten Amsterdam
  • Scale-up ervaring: unieke kans om écht een verschil te maken en mee te bouwen aan een succesverhaal;
  • Een ambitieuze werkomgeving bij een goed gefinancierde en snelgroeiende organisatie;
  • Office gym;
  • Een team van jonge gedreven collega’s met veel opleidingsmogelijkheden middels ons Studytube platform;
  • Fijne en informele werksfeer, met de leukste teamactiviteiten.

 

Wil jij een functie met impact waarbij je een divers palet aan taken hebt? Dan leren wij je graag kennen! 

Reageer op deze vacature

Senior Account Executive

Met Studytube zijn wij in de top 20 geëindigd tijdens de laatste editie van de Deloitte Fast-50 met een omzetgroei van 653% over de afgelopen 3 jaar. Een prestatie waar we trots op zijn, dit is echter pas het begin.

De wereld verandert sneller dan ooit. Met de digitalisering van services en producten verandert hoe we bankieren, hoe we ons eten bestellen en hoe we onze vakantie boeken. En die ontwikkeling vindt ook plaats in de wereld der opleidingen voor professionals. Ben jij enthousiast, ambitieus en gedreven? Heb jij een passie voor sales en wil jij instappen in ons rocketship naar succes? Op ons platform bieden we organisaties een innovatieve SaaS oplossing die helpt grip te krijgen op alle mogelijke leerinterventies. Om deze markt te veroveren zijn we op zoek naar een Account Executive!

 

Kernwerkzaamheden Account Executive

 

Deze salesfunctie is uniek. Alle leads worden je aangereikt. Maak een vliegende start met een volle pipeline die continu wordt aangevuld door het sales development team. Als Account Executive heb je de focus op het allerbelangrijkste, de klanten binnenhalen. Ben jij bereid alles te geven om de targets te overtreffen en de scale-up naar 'the next level’ te brengen? Ben jij een echte closer? Met ambitieuze young professionals succes behalen en écht geld verdienen? Dan zit je bij Studytube op je plaats. The sky is the limit!

Vereisten

 

Je bent heel flexibel, iedere dag kan het roer worden omgegooid en je geniet van de dynamiek die dit met zich meebrengt. Jij krijgt dingen voor elkaar! Je gelooft in het product en dat straal je uit. Herken jij jezelf? Dan is de functie Account Executive bij Studytube iets voor jou.

 

Het gewenste profiel

 

  • HBO/Academisch werk –en denkniveau;
  • Kennis van en ervaring in consultative selling;
  • 4 - 6 jaar sales ervaring met zakelijke oplossingen (pre: software);
  • Ervaring met dealcycles van 3 – 9 maanden;
  • Ervaring met deal met een waarde van 20K – 150K jaarlijks;
  • Ervaring met verschillende stakeholders tijdens het sales proces (pre: HR, L&D of Talent Management);
  • Je hebt in het sales proces waarde aangetoond middels een business case;
  • Eerdere sales ervaring is overwegend new business sales;
  • Je bent fulltime beschikbaar;
  • Woonachtig in de omgeving Amsterdam, of bereid om te verhuizen;
  • Heeft een perfecte beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.

 

Wat bieden wij?

 

 

Wij bieden je een zeer uitdagende baan in een goed gefinancierde en snelgroeiende scale-up. Je behoort tot de eerste commerciële medewerkers van Studytube, en hebt dus volop mogelijkheden om door te groeien. Wij geloven in talent en potentie boven ervaring! Daarnaast:

 

  • Uitstekend salaris;
  • Uncapped bonusschema;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Start-up ervaring, unieke kans om mee te werken aan een succesverhaal;
  • Ambitieuze werkomgeving bij een goed gefinancierde en snelgroeiende scale-up;
  • Een team van jonge, en gedreven collega's met veel opleidingsmogelijkheden;
  • Een fijne en informele werksfeer, met legendarische borrels en de leukste teamactiviteiten.

 

''If you are offered a seat on a rocketship, you don’t ask what seat you just get on’’

 

Zin om bij ons aan de slag te gaan? Solliciteer dan direct via Ralph@studytube.nl.

Reageer op deze vacature

Customer Succes Manager

De Customer Success Manager (CSM) is een zeer impactvolle en zeer zichtbare rol die
verantwoordelijk is voor het groeien van de successen en waarden van onze klanten . 

Hierin werk je samen met alle onderdelen van Studytube; implementatie managers, service consultants, product owners, marketing, sales en management.

Jij bouwt en onderhoudt klantrelaties. Dit doe je door tegelijkertijd de acceptatie en uitbreiding van
Studytube te stimuleren om onze omzetdoelen te overtreffen. Je werkt nauw samen met de
accountmanagers om zowel korte als lange termijn doelen met onze relaties te realiseren.


Je bent een Studytube expert zodat je op een begrijpelijke gestructureerde manier de waarde en het
doel van elk onderdeel van Studytube bespreken en overbrengen, evenals de planning en continue
verbeteren van de adoptie.


Je verzamelt binnen je eigen portofolio van klanten best-practices. Deze kennis deel je met klanten
en collegae.


Jij begrijpt de zakelijke drijfveren van je klanten, en kan deze vertalen naar hands-on stappen en
acties in en met Studytube om daaraan bij te dragen.


Je bent in staat om op soms eenvoudige wijze jouw klanten te inspireren om continue te verbeteren.
Samen met hen maak je Studytube succesvol.


Je bent de schakel tussen de klant en onze interne organisatie. Bij de klant schakel je met HR,
Learning & Development (L&D), Marketing & Communicatie en ICT. 

Binnen Studytube ben jij devoice of the customer en vertaal jij de wensen en uitdagingen naar Studytube.

Verantwoordelijkheden

  • Realiseer klant succes: door goede realisatie met de klant, kennis van Studytube en L&D binnen bedrijven van 200 tot 30.000 medewerkers
  • Rapporteer op vastgestelde meetpunten: op basis van gebruik, tevredenheid, gerealiseerde business waarde, de gezondheid van de klanten etc) de status van jouw klanten portfolio 
  • Verhoog de ’future lifetime value; van een klant door product adoptie, klanttevredenheid (NPS) en de algehele health score van een klant
  • Stimuleer ‘new business groei (MRR)’ door actieve klant promotie (referrals).
  • Gebruik standaardprocessen en acties voor elke fase in de customer journey afhankelijk van de te realiseren business waarde (RTB’s)

 

Vereisten

 

  • 5-7 jaar ervaring met consultancy en / of SaaS-gebaseerde technische accountbeheer
  • Ervaring als de klantgerichte leider die verantwoordelijk is voor het beheer van succesvolle Professional Services-activiteiten voor een snelgroeiende Software as a Service (SaaS) of gerelateerde technologie.
  • Aantoonbare ervaring in het stimuleren van extra omzet door klantuitbreiding
  • Een goed begrip van technologie en een vermogen om technologische en zakelijke concepten duidelijk te verklaren
  • Bewezen effectiviteit in complexe digitale transformatieprojecten
  • Een sterke digitale transformationele visie t.a.v. HR en/of L&D achtergronden
  • Uitzonderlijke communicatie, presentatie en interpersoonlijke vaardigheden op executive-niveau
  • Sterke ervaring met onboarding van klanten en klantsucces

 

Hoe ziet een mogelijke dag van een Customer Success Manager eruit? 

 

Als eerste ben je vroeg gestart in de Studytube Gym. Je zit gedoucht en vol energie achter je bureau en bekijkt snel je agenda van de dag. Daarna handel je een paar ingekomen vragen van klanten af zodat zij die ochtend reeds een antwoord hebben om mee verder te kunnen. 

 

Je eerste meeting is met je collega van accountmanagement, samen werken jullie aan een klantvraag: “kunnen we via Studytube al onze klassikale trainingen inkopen en daarmee 20% besparen op onze huidige budgetten?"

Om de vraag goed te beantwoorden checken jullie de roadmap voor de planning van een aantal belangrijke nieuwe functionaliteiten. Hierdoor kunnen jullie een nog betere business case maken die jij operationeel zal toelichten tijdens de geplande afspraak bij de klant later deze week. 

Samen maken jullie duidelijke afspraken wie wat doet in de voorbereiding en voor de logistiek naar de afspraak. Nog snel een klant bellen omdat wat je op de roadmap leerde super inzetbaar is, en meteen waardevol kan zijn voor een eerder ontdekte uitdaging om het leeraanbod voor hen nog relevanter te maken. Klant blij opgehangen, en gaat aan de slag, jullie hebben een opvolg call staan volgende week. 

Voordat je naar de kick off afspraak van die middag gaat bij een nieuwe klant, check je bij legal of het addendum voor meer licenties retour getekend is teruggezonden. Je had deze al voor de klant klaar gezet in het systeem, maar je wilt ook zeker weten dat aan alle contractvoorwaarden is voldaan. 

 

Lunch staat klaar beneden, en schuif je lekker aan bij collegae, even kletsen en luisteren hoe het met iedereen gaat en waar de andere mee bezig zijn. Samen met je teamgenoot, implementatie manager, gaan jullie naar de nieuwe klant. Rond 13.30 arriveren jullie en worden vrolijk onthaalt door de projectleider. 

De kick-off is de start van een reis met een nieuwe klant en nieuwe relatie, het moment voor een mooie eerste indruk. Je neemt de deelnemers mee in de visie en doelen waar Studtytube aan bij zal dragen. 

De aanwezigen worden steeds enthousiaster en aan het einde van de workshop staan ze te popelen om te gaan starten met de implementatie. Daar krijg je energie van! 

Op de terugweg naar kantoor belt een klant om even met je te sparen over een uitdaging met leeraanbod en leerinterventies. Samen komen jullie tot een mooie oplossing, maar ook zie je samen nog een goed idee voor de product roadmap. Deze neem je mee voor de komende roadmap input sessies. Altijd leuk om mee te denken en klanten echt te helpen, nu en straks. 

 

Aan het einde van de dag verwerk je direct wat administratie naar aanleiding van de workshop. Stuur je gelijk de juiste informatie naar je enthousiaste publiek van vanmiddag. Als afsluiter bel je met marketing om een klant case door te lopen. Jouw klant en jij hebben een mooie succes geboekt dat jullie graag samen delen voor zowel de promotie bij de klant intern als voor Studytube online en met andere klanten om van te leren.

 

Reageer op deze vacature

Learning Consultant

Een nieuwe klant van Studytube kiest ervoor om haar medewerkers het meest complete online leerplatform van Nederland te bieden. Dit is het begin van een nieuwe samenwerking en samen met de klant starten we dit leeravontuur. Dit begint met de volledige implementatie van het leerplatform, een essentiële fase waarin de klant al onze hulp kan gebruiken. Om deze reden is het van groot belang dat onze klant een leerpartner heeft die niet alleen het Studytube platform goed kent maar die ook met de klant kan sparren over leeronderwerpen en leerbeleidsvraagstukken. Daarnaast is de klant is ook op zoek naar een leerpartner van wie hij een advies mag verwachten op het gebied van didactiek en de best passende inrichting van de nieuwe online bedrijfsacademy. 

 

Ben jij het ondernemende type dat deze rol op zich neemt en onze nieuwe klanten van de juiste adviezen voorziet? Dan ben jij degene naar wie wij opzoek zijn! In deze vacature leer je meer over de rol van Learning Consultant bij Studytube.  

 

Hier word je blij van:

  • Op de hoogte blijven van nieuwe trends op het gebied van leren en ontwikkelen;
  • Dagelijks contact met klanten over leervragen die leven binnen de organisatie;
  • Klanten proactief adviseren over de juiste leeroplossingen of trainingsaanpakken;
  • De markt aan opleiders en opleidingen verkennen (binnen bepaalde branches);
  • Snel schakelen tussen klant en collega’s;
  • De regie hebben over jouw eigen projecten en klantcontacten;
  • Kansen herkennen en daarop inspelen. 

 

Hier herken jij jezelf in:

  • Je hebt een Bachelor of Master diploma Onderwijskunde of Opleidingskunde (Learning en Development);
  • Je hebt meer dan drie jaar werkervaring;
  • Je hebt tijdens een eerdere baan gewerkt als learning specialist of was werkzaam in een soortgelijke rol; 
  • Je bent communicatief sterk, weet mensen aan je te binden;
  • Je kunt jouw visie op leren gemakkelijk toelichten en kan een praktische vertaalslag maken naar de praktijk van de klant met behulp van het Studytube platform;
  • Je kunt goed omgaan met stevige feedback vanuit klanten;
  • Je vindt het leuk om uitdagingen op te pakken en opzoek te gaan naar de juiste oplossing;
  • Je ziet (commerciële) kansen liggen en weet hier op het juiste moment op in te spelen;
  • Je spreekt en schrijft uitstekend Nederlands;

 

Dit zoek jij in een baan:

  • Uitstekend salaris;
  • 24 vakantie dagen (en eentje extra als je belooft dat je niet rookt!);
  • Een noemenswaardige office gym waar je altijd terecht kunt;
  • Opleidingsmogelijkheden, waaronder een online Studytube leeromgeving waar je zelf verder kunt leren en trainingen kunt volgen wanneer je maar wilt;
  • Een fijne en informele werksfeer met legendarische borrels en de leukste teamactiviteiten;
  • Reiskostenvergoeding als je buiten Amsterdam woont;
  • Een team van ambitieuze, gedreven collega’s bij wie je altijd terecht kunt!
  • En natuurlijk, een uitdagende baan in een dynamische omgeving.

 

Over Studytube:

Studytube is het meest complete leerplatform voor organisaties waarmee medewerkers de regie hebben over hoe, wanneer en wat ze leren. Bij Studytube bieden wij een leerplatform waarop organisaties kennis kunnen ontwikkelen, managen en verspreiden binnen hun organisatie. Het leerplatform bestaat uit een Learning Management Systeem, voor het aanbieden en beheren van alle leeractiviteiten in een organisatie, een Auteurstool om zelf trainingen en leerlijnen te ontwikkelen, en een bibliotheek van 180+ online trainingen, meer dan 25.000 klassikale trainingen en meer dan 300 micro-learnings en blended leertrajecten. Met Studytube kunnen onze klanten dus invulling geven aan iedere leerbehoefte binnen hun organisatie. 

 

Op ons leerplatform bieden wij verschillende manieren van leren aan. Van korte video's tot uitgebreide leertrajecten, online en klassikaal. De online leerinterventies bestaan uit macro, en micro-learning. We bieden hoogwaardige online trainingen aan op allerlei vakgebieden. De online trainingen zijn ontwikkeld door onze experts in samenwerking met onze Onderwijskundigen. De klassikale trainingen op ons platform worden aangeboden door gerenommeerde opleiders uit heel Nederland waarmee wij een partnership vormen.  

Reageer op de vacature

JR Account Executive

Binnen onze snel groeiende scale up is het van groot belang dat wij ons klantenbestand wekelijks blijven uitbreiden. Daarbij ben jij een cruciale schakel!

Heb jij een passie voor Consultative Selling & SaaS Product Selling en vind je het leuk daarbij de laatste tooling, technieken en best practices te gebruiken?

Ben je op zoek naar een uitdagende sales rol bij een van de snelst groeiende software scale-ups van Nederland? Dan is dit iets voor jou!

Als Junior Account Executive verzorg jij het eerste contact met potentiële klanten van Studytube. Je bent verantwoordelijk om de initiële relatie op te bouwen met de prospect, te ontdekken waar de uitdaging en behoeften liggen, met als doel dit uiteindelijk te vertalen naar waardevolle oplossingen. Je begeleidt de klant in deze discovery en bent een uiterst belangrijke schakel in het sales kwalificatie proces ter ondersteuning van onze Senior Account Executives.

 

Drie kerncompetenties bij deze rol:

  • Territory Management: Samen met een Senior Account Executive wordt jij verantwoordelijk voor één of meerdere verticals die binnen onze ‘sweet spot’ vallen.
  • Sales Development: Middels inbound / outbound kanalen ben jij verantwoordelijk om organisaties mee te nemen in de Studytube filosofie en daarmee verantwoordelijk voor thema’s, zoals Budget, Authority, Needs en Timing.
  • Persona based selling: Je brengt de Decision Making Units en Influencers in kaart en adviseert deze prospects heel specifiek op functieniveau.

 

Wie ben jij?

  • HBO/Academisch werk- en denkniveau;
  • 0-3 jaar werkervaring in een salesfunctie;
  • Communicatief zeer sterk - Multi-Channel Approach;
  • Ambitieus en positief ingesteld - Aim High;
  • Een teamspeler - We’re in this together;
  • Targets worden gezien als een extra drive, je hebt een winnaarsmentaliteit;
  • Leergierig en je wilt je graag commercieel verder ontwikkelen;
  • Je bent fulltime beschikbaar;
  • Een perfecte beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift;
  • Je bent in staat om vanuit interacties met klanten direct feedback te destilleren en te communiceren

 

Wat bieden wij?

  • Uitstekend salaris;
  • Uncapped bonusschema;
  • Pensioenregeling;
  • Scale-up ervaring, unieke kans om mee te werken aan een succesverhaal;
  • Ambitieuze werkomgeving bij een goed gefinancierde en snelgroeiende organisatie;
  • Een leuk, jong team van gedreven collega’s die gaan voor het hoogst haalbare;
  • Tal van ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Inspirerende en informele werksfeer; met legendarische borrels, leuke teamactiviteiten: Work Hard, Play Hard;
  • Office gym en bar;
  • Leuke incentives wanneer jij en je team goed werk leveren.

 

Ben jij degene die we zoeken en wil jij meebouwen aan een succesverhaal? Stuur je CV dan naar Ralph@Studytube.nl en we nemen z.s.m. contact met je op!

Reageer op de vacature

Pre sales Consulant

Pre Sales Consultant:

 

Ben jij dat technische brein die onze Sales afdeling kan helpen met complexe vraagstukken.

 

Met Studytube staan we  inmiddels 4x op rij in  de Deloitte Fast-50 en werken we met 125 tubers aan het allerbeste SaaS L&D platform van Europa. Met 250+ grote klanten, een roadmap tot de horizon en een ambitie die ver voorbij de raket van oom Elon reikt,  zijn we opzoek naar iemand die z’n benen stevig op de grond heeft staan, zich niet gek laat maken en als geen ander complexe zaken bijzonder simpel kan maken. 

 

  • Als pre sales consultant ondersteun je de sales afdeling bij complexe offertetrajecten. 
  • Je hebt een breed kennisgebied en houdt de ontwikkelingen in de markt goed in de gaten. Je bent communicatief vaardig en kunt complexe vraagstukken van de klant vertalen naar innovatieve oplossingen die bij de klant passen. 
  • Hiermee weet je je als strategisch partner te positioneren, de daadwerkelijke behoeften te achterhalen en zo de voor de klant meest optimale oplossing aan te bieden.
  • Je bent in staat het design van de architectuur te maken en deze op overtuigende wijze te presenteren. 
  • Je neemt de lead in het beantwoorden van rfp's & aanbestedingen. Je maakt deel uit van een collegiaal en innovatief sales team en werkt nauw samen met product- en projectmanagement. 
  • Je houdt je vakkennis op peil én vergroot deze, tevens blijft je op de hoogte van de nieuwste (markt)ontwikkelingen.

 

Wat ga je doen?

  • Sales-ondersteuning bij complexe offertetrajecten (hoofdtaak).
  • Inventariseren van klantbehoefte en deze vertalen naar sluitend advies.
  • Maken van een klant specifiek it-infrastructuur ontwerp.
  • Verantwoordelijk voor (high level) design en architectuur.
  • Gesprekspartner voor klanten, interne afdelingen en leveranciers.
  • Beschrijven en beargumenteren van de technische oplossingsrichting.
  • Presenteren en demonstreren van de oplossing.
  • Mede ontwikkelen en uitwerken van nieuwe concepten in het team.
  • Het volgen van trainingen om de eigen kennis op niveau te behouden evenals het geven van training (presentatie) over de concepten aan de interne afdelingen.
  • Bijhouden van benodigde certificeringen.
    Je ondersteunt de sales afdeling bij complexe offertetrajecten. Je beschikt over een breed kennisgebied en je monitort ontwikkelingen in de markt. Je vertaalt complexe vraagstukken naar innovatieve oplossingen die bij de klant passen.

Wie ben jij?

  • Technische wo opleiding
  • Beheerst Nederlands en Engels mondeling en in geschrift (Duits is een Pre)
  • Minimaal 2 - 5 jaar werkervaring met complexe IT infrastructuren
  • Minimaal 2 jaar project management ervaring
  • Klantgericht, creatief & commercieel
  • Ervaring met pre sales activiteiten en opstellen van documentatie
  • Communicatieve vaardigheden (goed luisteren, uitdrukken, presenteren en overtuigen)
  • Durft verantwoordelijkheid te nemen en neemt graag initiatief
  • Dienstbare opstelling (faciliteren naar interne en externe klanten)
  • Teamplayer met goede sociale eigenschappen
  • Deelt graag kennis en staat open voor vernieuwingen

 

Zin in een kop koffie en een sprits met een aantal van je toekomstige collega's?

Reageer op deze vacature

Benieuwd hoe we jouw organisatie kunnen klaarmaken voor de toekomst? Onze L&D-specialisten zitten voor je klaar.