Hoe CZ haar medewerkers digitaal vaardiger maakt

CZ cover

Je kan direct beginnen met lezen

Zorgverzekeraar CZ streeft ernaar om haar 3,6 miljoen klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het is haar missie om zorg in Nederland goed, betaalbaar en toegankelijk te houden voor iedereen. Onderdeel hiervan is service en gemak bij alles wat met de zorgverzekering te maken heeft en werken aan toekomstbestendige zorg. In het verlengde daarvan is het zaak om de medewerkers van CZ de juiste kennis en kunde mee te geven om die digitale dienstverlening een boost te geven.

Daarom zet de zorgverzekeraar volop in op de ontwikkeling van haar medewerkers. Om zo talenten uit de markt aan te trekken, maar ook om haar huidige medewerkers in staat te stellen duurzaam inzetbaar te blijven. CZ zet daarom in op o.a. het vergroten van de digitale vaardigheden van haar medewerkers. 

Hoe zij dat precies doen, lees je in deze case study.


In deze case study leer je:

  • Hoe CZ de digitale vaardigheid van haar medewerkers vergroot met behulp van leren & ontwikkelen;
  • Hoe CZ een streepje voor heeft in de war for talent door de juiste doorstroommogelijkheden te bieden;
  • Wat het belang van relevant leeraanbod is bij de ontwikkeling van medewerkers.

"We zijn volop bezig met het classificeren van leercontent aan de hand van verschillende niveaus of levels. We hebben een beeld van de basisvaardigheden die nodig zijn om mee te kunnen met de digitale wereld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Office-vaardigheden, maar ook communicatievaardigheden in het digitale contact dat onze medewerkers hebben met klanten. We verzamelen hiervoor uit verschillende bronnen aantrekkelijke content, maar ontwikkelen ook zelf. De content moet aansluiten bij de doelgroep en er ook mooi uitzien."

Leanne Pantjes Interim L&D Manager bij Kruitbosch


Deze organisaties leren en groeien met Studytube

  • Adecco
  • Fletcher Hotels
  • Sanoma
  • Volker Wessels
  • BMC
  • Manpower