Hoe een sterke employee journey zorgt voor groei van jouw medewerkers én je organisatie

Tips voor een succesvolle employee journey

Hoe een sterke employee journey zorgt voor groei van jouw medewerkers én je organisatie

Elke organisatie van enige omvang verwelkomt elk jaar nieuwe mensen en ziet eveneens regelmatig een medewerker diens (arbeids)leven ergens anders voortzetten. Het traject dat mensen afleggen tussen solliciteren bij en afscheid nemen van een organisatie noemen we de ‘employee journey’. Die reis loopt langs diverse stations, variërend van de eerste werkdag tot een training en van promotie tot het exit-gesprek.

Organisaties die veel aandacht besteden aan de employee experience zijn succesvoller dan andere. Zij zorgen ervoor dat de juiste medewerkers zich willen aansluiten. Hun mensen ervaren meer werkgeluk, presteren daardoor beter, zijn minder vaak ziek en blijven hun werkomgeving langer trouw.

Aan de hand van tips & tricks van Heleen Mes, Auteur, voormalig HR-directeur en oprichter van HXWork en Franciska van Pinxteren, Customer Success Manager bij Studytube, kom jij te weten hoe je deze journey zo goed mogelijk inricht.


In dit e-book leer je:

  • Hoe de huidige arbeidsmarkt eruit ziet;

  • Waarom een goede employee journey zo belangrijk is;

  • Uit welke fases deze journey precies bestaat;

  • Hoe je een zo sterk mogelijke employee journey neerzet.


"Aandacht en geld besteden aan het werkgeluk van je personeel, is de beste investering die je als organisatie kunt doen. De feiten tonen het aan. Als mensen goed in hun vel zitten, presteren ze beter, gaan ze gemakkelijker om met verandering en zijn ze duurzamer inzetbaar. Organisaties hebben er enorm veel profijt van. Zij kennen een hogere productiviteit, een veel lager ziekteverzuim en verloop en ontvangen meer sollicitaties."

Heleen Mes Auteur, voormalig HR-directeur en oprichter van HXWork


Deze organisaties leren en groeien met Studytube

  • Adecco
  • Fletcher Hotels
  • Sanoma
  • Volker Wessels
  • BMC
  • Manpower