Waarom kennisdeling en -borging absolute noodzaak is

Waarom kennisdeling en -borging absolute noodzaak is
Je kunt direct beginnen met kijken

De kennis die jouw medewerkers bezitten is van onschatbare waarde voor de continuïteit en groei van jouw organisatie. Maar hoewel kennisdeling en -borging in deze krappe arbeidsmarkt vaak bovenaan het lijstje van elke HR-professional staat, heeft bijna de helft (48%) van de organisaties hier nog moeite mee. Logisch, want:

  • kennis is vaak versnipperd en ongrijpbaar;
  • het vinden en delen van de juiste kennis is tijdrovend;
  • bedrijfskritische kennis gaat verloren omdat grip ontbreekt;
  • en het is lastig om alle stakeholders enthousiast te maken voor kennisdeling.

Daarom laten we je in dit webinar zien hoe je succesvol grip krijgt op kennisdeling en -borging. We delen best practices en resultaten van organisaties die hier effectief mee aan de slag zijn gegaan. 

Wil jij jouw medewerkers activeren om kennis te delen? En leren hoe je kennisdeling en -borging centraal en efficiënt organiseert? Bekijk dan nu het webinar. 


Welke onderwerpen kun je verwachten?

  • Wat is kennisdeling en -borging en waarom is het noodzakelijk?
  • Hoe maak je informatie centraal beschikbaar en makkelijk toegankelijk?
  • Hoe zorg je ervoor dat kennis niet verloren gaat, zelfs niet als medewerkers vertrekken?
  • Hoe speel je in op de verschillende kennisbehoeftes van medewerkers en generaties, zoals Gen Z?
  • Hoe ziet efficiënte kennisdeling en -borging er in de praktijk uit?


Deze organisaties werken en leren al met Studytube

  • Van Wijnen
  • Provincie Gelderland
  • Manpower
  • Spar
  • Centric
  • Bol.com

Over de sprekers:

Hester Offerman,
Junior HR Business Partner, QTC

Hester Offerman is na haar studie arbeids- en organisatiepsychologie gestart als projectmanager bij maatschappelijk projectbureau Over/Nieuw. Inmiddels werkt ze anderhalf jaar bij QTC Life Science Recruitment als Junior HR Business Partner. Hester is auteur van het boek ‘Kick-off je carrière’, een how-to-guide voor het maken van een persoonlijk ontwikkelplan.

Hester

Mia Bijman,
Customer Success Manager, Studytube

Als Customer Success Manager met jarenlange ervaring weet Mia als geen ander hoe je medewerkers enthousiast krijgt om aan de slag te gaan met hun ontwikkeling. Verwacht inspirerende praktijkvoorbeelden en praktische tips & tricks.

Mia

Ontvang maandelijks het laatste L&D nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte dankzij interessante blogposts, e-books, webinars en podcasts, direct in je inbox.