Studytube Blog

Eerste editie Uitzend Event 2019 een succes

Geschreven door Kiki Becking | 13 november 2019

Met meer dan 40 deelnemers mogen we de eerste editie van het Uitzend Event 2019, gehost door Studytube, een succes noemen. In dit artikel vind je een bondig verslag, en kan je een korte sfeerimpressie bekijken.

Enthousiasme

De sfeer onder de aanwezigen was uitgelaten en positief. Naast de hoeveelheid vragen die gesteld werden tijdens de lezingen en interactie tijdens de workshops, zag je dit terug in het aantal deelnemers dat na afloop van het event bleef napraten.

Of had dit enthousiasme meer te maken met de prangende topics die tijdens het event de revue waren gepasseerd? Denk daarbij aan onderwerpen zoals het tekort aan talent, de nood om flexwerkers meer op te leiden en bij te scholen, en de vraag of de uitzender hierdoor genoodzaakt is om meer de rol van opleidingsintermediair naar zich toe te trekken.

Manpower en Adecco

Niemand minder dan Manpower en Adecco waren deze dag gevraagd om over hun ervaring en bevindingen rondom leren en ontwikkelen te vertellen, en natuurlijk om hun best practices met de andere aanwezigen te delen.

Geesje Leijenaar, manager Learning & Development bij Manpower, benadrukte dat met alleen een platform aanschaffen je er als organisatie nog niet bent. Er ligt een taak om vanuit het management een talentstrategie te voeren waarin leren en ontwikkelen actief wordt gestimuleerd, zodat er een cultuuromslag plaatsvindt naar een meer lerende organisatie.

Bekijk hieronder een korte sfeerimpressie van het event.

Hierna sprak Franciska van Pinxteren, Programmamanager Talent Development bij Adecco, over de visie van Adecco op talentontwikkeling, waarin zij verschillende fases onderscheiden. Mede door dit onderscheid en met behulp van het learning experience platform van Studytube weten zij voor een diverse groep als die van flexwerkers het leeraanbod relevant te houden.

Verder benoemde Franciska de nieuwe module Digitale opleidingsintermediair (DOI) als welkome tool in het zoeken, vergelijken en boeken van de verschillende opleiders die zij inzetten binnen hun leeraanbod.

Voor elke uitzender wat wils

Homam Karimi, CEO van Studytube, sprak tijdens de opening over de essentiƫle rol die Manpower heeft gespeeld bij het vormen van Studytube. Als gevolg hiervan is het platform juist toegespitst op de heterogene doelgroep waar de uitzendbranche mee te maken heeft.

Dit zien we bijvoorbeeld terug in het simpel toekennen van verschillende rollen en verantwoordelijkheden, wat leidt tot een hoge gebruiksvriendelijkheid. Door deze gebruiksvriendelijkheid is er voor elke uitzender nu de mogelijkheid om aan de slag te gaan met de talentontwikkeling van hun flexwerkers.