Hoe Bruynzeel haar harde sales verkopers transformeerde naar servicegericht keukenadviseurs

Bij DKG, moederbedrijf van Bruynzeel Keukens en Keller Keukens, was de wens om van een salesgeoriënteerde strategie naar een meer servicegerichte aanpak te bewegen. Waar er eerder in hun klantbenadering vooral keukens met eventueel korting centraal stonden, kwamen nu service en advies op de eerste plek.

Omscholen met Studytube

Deze nieuwe strategie vergde voor de medewerkers van DKG een omslag in de manier van werken. "Verkopers moesten de beweging maken naar keukenadviseurs," aldus Caesar Kuipers, Directeur HR bij DKG Services.

"Medewerkers werden omgeschoold, zodat ze in staat waren om functionele keukens te verkopen in plaats van keukens met korting. Met behulp van Studytube hebben we een uitgebreide e-learning en korte learning bites ontwikkeld om zowel de theoretische kennis over te brengen als gedragsverandering te realiseren. En omdat je via Studytube één centrale leeromgeving hebt, konden medewerkers vanuit alle filialen in Nederland de trainingen volgen."

Nicole van der Meulen, Customer Succes Manager bij Studytube: "DKG is een klant die met ons meedenkt. Zij dagen ons uit en wij dagen DKG uit. Altijd met als doel om het leerplatform beter te maken. Het is fijn om te zien dat dit op een constructieve manier gaat. Zo komen we elke keer weer een niveau verder."

Over het resultaat is Caesar positief gestemd: "Het belangrijkste is dat we in staat zijn gebleken om keukens te verkopen zonder korting. Het leukste resultaat is dat we konden zien dat de mensen in de avonduren en zelfs op zondagen aan het leren waren."

Learning Experience Platform

Hoe DKG die omslag voor elkaar kreeg en welke resultaten zij hebben behaald met behulp van het Learning Experience Platform van Studytube, zie je in de video hieronder.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden van Studytube's Learning Experience Platform? Download dan de brochure via de onderstaande button.