Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Ook in 2020 behoort Studytube tot de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. Dat werd gisteravond bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Deloitte Technology Fast 50. Het is daarmee het vierde jaar op rij dat Studytube, aanbieder van het meest inspirerende leerplatform van Nederland, het tot deze prestigieuze lijst schopt – dit jaar op positie 36.

Studytube is daarnaast de enige speler op het gebied van Learning & Development die zich mag rekenen tot de snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland.

CEO Homam Karimi legt uit: "Dat die groei al jaren achtereen aanhoudt, bevestigt dat we op de goede weg zijn met ons Learning Experience Platform. Onze klanten willen het volledige potentieel van hun workforce benutten om hun kansen in de markt te vergroten en snel te kunnen reageren op veranderende omstandigheden. Leren is geen luxe, maar absolute noodzaak."

Schaalbare, branchespecifieke oplossing

Ook in het afgelopen jaar is Studytube stevig doorgegroeid. "Werkgevers nemen Leren en Ontwikkelen steeds serieuzer – het is een strategische investering in business continuity, de toekomstbestendigheid van de onderneming. Ons recente marktonderzoek – de Studytube Learning & Development Monitor 2021 – laat dat ook glashelder zien."

"We zien dat de noodzaak voor bij- en omscholen groot is binnen de bouw, uitzend, overheid, zakelijke dienstverlening en kinderopvang. Dat was vóór de coronacrisis al zo, maar nu des te meer," aldus Karimi. "Dit heeft onder andere te maken met de veranderingen in de markt, de coronacrisis, de technologische ontwikkelingen, maar ook met de wet- en regelgeving vanuit de overheid. Door de schaalbaarheid van ons platform en de segmentspecifieke trainingen die we aanbieden, zijn we voor veel segmenten een relevante learning partner."

Impact van corona op Leren en Ontwikkelen

Toch zit de groei niet alleen bij nieuwe klanten. Zo hebben bestaande klanten ook bijgedragen aan de groei van Studytube. Joost Frijdal, Chief Delivery Officer: "Door de snelle ontwikkeling van het platform zien we dat bestaande klanten steeds meer technologie en diensten bij ons afnemen. Daar is de impact van de coronacrisis bijgekomen. Vóór de crisis zagen we een sterke toename in het aantal klanten dat ons platform ging inzetten om het inkoopproces bij externe klassikale opleiders te stroomlijnen. Alles in één zoekomgeving, eenduidig inkoopproces, vaste korting, standaard accorderingsworkflow, één verzamelfactuur."

"Nu, als gevolg van de coronacrisis, maakt online leren een explosieve groei door en zien we een grote toeloop op onze online trainingsbibliotheek, maar ook een gestegen vraag naar externe digitale leercontent die via ons platform wordt ontsloten, zoals de digitale catalogi van LinkedIn Learning, Pluralsight en Udemy. Werkgevers compenseren zo het wegvallende klassikale leeraanbod voor hun werknemers – want de leerbehoefte is onverminderd groot. En klanten produceren steeds meer leercontent zelf, omdat mensen veel thuiswerken en ook interne kennissessies dikwijls niet doorgaan. Met eigen e-learning content kan je je mensen dan toch structureel bereiken en vooruit helpen."

Groeien naar de Champions League

Deze groei past bij de ambitie van het bedrijf: Europees koploper zijn op het gebied van L&D-technologie. Om deze ambitie waar te maken heeft investeringsmaatschappij Verdane eerder dit jaar €10 miljoen geïnvesteerd in Studytube.

"Met deze investering willen we onze leidende positie in Nederland verder uitbouwen," aldus CEO Karimi. "En op de wat langere termijn willen we Europese topspeler worden en Champions League spelen. In dat licht bezien, is de vermelding in de Deloitte Fast 50 geen verrassing voor ons."

Learning & Development Monitor 2021

Het definitieve onderzoeksrapport over het Nederlandse leerlandschap van 2021. Zijn we klaar voor een massale omscholing?

Wil jij graag persoonlijk advies voor de opstart van je eigen leercultuur? Onze experts beantwoorden graag al je vragen.